معجزه روغن زیتون برای پوست
فواید روغن زیتون برای پوست صورت

روغن زیتون در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست، مراقبت از مو و محصولات آرایشی دیده می شود، اما آیا استفاده از آن به عنوان بخشی از روتین زیبایی کار درستی است؟ ما می گوییم بله!

روغن زیتون را می توان بدون توجه به نوع پوست، برای مرطوب کردن و پاکسازی پوست خود استفاده کرد.این روغن حاوی ویتامین E، آنتی اکسیدان ها و ترکیباتی مانند اسکوالن و اولئوکانتال است که می تواند از پیری پوست جلوگیری کرده و آسیب های پوستی را ترمیم کند. این نوع روغن غیر سمی، ضد میکروب و ضد حساسیت است. در اینجا چند روش برای استفاده برای پوست شما آورده شده است.

مرطوب کننده دست و پوست نوزاد

می توانید از روغن زیتون برای مرطوب کردن پوست دست خود یا پوست نوزادتان استفاده نمایید. این روغن می تواند به عنوان روغن ماساژ استفاده شود و می تواند به پوست خشک کمک کند و ممکن است اگزما را کاهش دهد.

اگر کودک شما مستعد حساسیت به پوشک است، سعی کنید به جای دستمال مرطوب، از مخلوط روغن زیتون و آب با یک پارچه شستشو استفاده کنید.

ماسک آبرسانی صورت

افرادی که پوست خشک دارند می تواننداز ماسک این محصول برای آبرسانی پوست استفاده نمایند. روغن زیتون مخلوط با موادی مانند سفیده تخم مرغ، عسل یا جو دوسر آسیاب شده می تواند صورت را نرم و آبرسانی کند.

پاک کننده آرایش چشم

اکثر پاک‌کننده‌های آرایش چشم بر پایه روغن هستند، زیرا این روغن آرایش چشم‌های سرسخت و ریمل‌های ضدآب را حل می‌کند.می توانید از یک پد پنبه ای آغشته به روغن زیتون برای پاک کردن آرایش چشم استفاده کنید.

درمان مو با روغن زیتون

برای مبارزه با آسیب و موخوره، موهای خود را با روغن های گیاهی درمان کنید. ۱/۲ فنجان روغن زیتون را در یک ظرف شیشه ای بریزید. یک کاسه را با آب جوش پر کنید و شیشه را به مدت ۵ دقیقه در آب داغ فرو کنید. دمای روغن را تست کنید. باید گرم باشد، اما حواستان باشد زیادی داغ نباشد. روغن را به موهای خود بمالید و با پوشش پلاستیکی یا کلاه دوش پلاستیکی بپوشانید. سپس با یک حوله یا کاسه سر بپوشانید. بگذارید ۴۵-۲۰ دقیقه بماند. شامپو بزنید و خشک کنید تا موهای براق ظاهر شوند!

پاکسازی پوست

پاکسازی با روغن یک راه عالی برای پاک کردن آرایش، آلودگی، کرم ضد آفتاب و ناخالصی ها است بدون اینکه چربی طبیعی پوست شما را از بین ببرد. اما روغن های پاک کننده بسیار گران هستند! برای لذت بردن از مزایای پاکسازی با قیمت خوب، روغن زیتون را امتحان کنید.

روغن زیتون مواد آرایشی مبتنی بر روغن و سبوم را حل می کند. به همین دلیل می توانید به عنوان پاک کننده پوست استفاده کرد.

برای پاکسازی پوست با روغن، یک دستمال گرم و مرطوب را به مدت ۲۰ ثانیه روی صورت خود قرار دهید تا منافذ پوست باز شود. سپس روغن زیتون را روی پوست خود ماساژ دهید و بگذارید ۳۰ ثانیه بماند. برای پاک کردن روغن از یک دستمال گرم استفاده کنید.

رفع جای اسکار و چین و چروک

روغن زیتون به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان ممکن است پیری پوست و چین و چروک را کاهش دهد. این روغن را می توان شب هنگام خواب یا بعد از قرار گرفتن در معرض نور خورشید به اطراف چشمتان بمالید.

همچنین ویتامین ها و سایر آنتی اکسیدان های موجود در این روغن ممکن است با کمک به بازسازی سلول های پوست، جای زخم ها را محو کنند.

برای درمان نواحی پرپیگمانتاسیون،یعنی جایی که پوست به دلیل جای زخم تیره شده است، به سادگی این روغن را همراه با آب لیموی تازه روی اسکار ماساژ دهید.

به خاطر داشته باشید که:

– پاک کردن زیاد پوست از چربی نیز می تواند باعث تشدید آکنه شود. افرادی که پوست چرب یا مستعد آکنه دارند، تمایل دارند پوست خود را بیش از حد تمیز و خشک کنند، که می تواند باعث شود پوست با تولید چربی بیشتر، خشکی را بیش از حد جبران کند.

– آکنه شما ممکن است نتیجه تحریک عطر یا سایر مواد موجود در محصولات مراقبت از پوست شما باشد. روغن زیتون را به جای روغن های معطر پوست انتخاب کنید.

– اگر می خواهید از این روغن در حمام استفاده کنید، مقاله ما در مورد اسکراب روغن زیتون را مطالعه کنید.

و نکته نهایی اینکه، بهتر است که روغن را در بطری های کوچک در محیط حمام نگه دارید تا مدت زمان زیادی در آن محیط باقی نماند. به علت ابنکه حمام های داغ و بخار گرفته و قرار گرفتن در معرض نور می توانند باعث فاسد شدن روغن های گیاهی شوند.